Image hosted by TinyPic.com
Pandangan Hidup
 
Saturday, June 04, 2005
JaNGaN aDa HiBa
Bukan nista aku khabarkan,
Bukan tohmah aku lemparkan,
Bukan derita aku kirimkan,
Bukan juga air mata aku dambakan......


Andainya aku.....

Terlanjur tangan mencoret tinta,
Terlajak mulut berkata-kata,
Terguris pedih hati yang hiba,

Kumohon MaaF setulus nada....


Aku hanya.....

Meluah ikhlas sekadar rasa,
Merintih lembut selunak suara,
Menulis puisi secantik bahasa,
Dan juga memohon pada yang Esa....


Agar.....

Tiada hati berulam duka,
Tiada gundah bermaharajalela,
Tiada racun membunuh jiwa,
Dan tiada bisa meragut nyawa......


Supaya nanti.....

Kita ramah bertegur sapa,
Kita mesra seperti sediakala,
Kita tenang bersama-sama,
Bertepuk tampar menceria suasana.


Kerana kita.....

Mampu merubah detik dan ketika,
Mampu merasa apa yang SiRNa,
Mampu memaaf setiap dosa,
Dan mampu menjalin kasih dan mesra.



MaMPuKaH KiTa?







posted by FeNDie @ 10:58 PM  
0 Comments:
Post a Comment
<< Home
 
 


Hidup Aku

    *FeNDie MiNHaT*
    MeLaKa, MaLaYSia
    eNGiNeeRiNG FieLD
    MaRRieD aND NoT aVaiLaBLe...
Coretan Hidupku
Sejarah Hidupku
Pelengkap Hidupku
Nadi Kehidupanku

SuaRa-SuaRa MeRDu!!

Ruang Menceria Hidupku
Terima Kasihku :
15n41n1
Geng Jurnal Powered by Blogger
 
Image hosted by TinyPic.com