Image hosted by TinyPic.com
Pandangan Hidup
 
Tuesday, March 01, 2005
FuH!! LeGa!!
Ari jumaat

Ingat kan kem minggu nih aku nak join utk satu dua acara jer sebab Pak Let pon da stuju nak pakai khidmat aku utk 4 jam ajer, tapi nak wat camner kan .... kita hanya merangcang, tuhan yang tentukan....
aku sampai kem pukul 2 pagi bersama Pakdi dan PG naik moto memasing, lepas salam ngan bebudak dapor, kitorang pon turun padang join antu-antu night walk malam tuh..
aku tak nak jadi antu lagi sebab geng "seperHantuan" aku takder... aku lepak kat tempat asri pastu beralih arah kepada kak G dan eiha.... aku hanya jadi hantu back up jer malam tuh sbb penat kot....banyak kejer aku petang tadi....
malam tuh aku tido pukul 3 pagi... ngantuksss

Pagi ari sabtu

Pepagi lagi kitorang da kena bangun utk menjalankan aktiviti yg dirancang (kita hanya merancang, tuhan yg tentukan) pada pukul 7 pagi tapi aku bangun pukul 7.01 minit pagi... kantoi di situ.....bukan subuh gajah lagi...da jadi subuh dinosour da aku....
cam biasa gosok gigi, basuh muka, tukar baju dan truss gi sarapan dulu... perut kena isi dulu beb baru datang tenaga nak berjalan ker berlari ker mlompat ker.....

Lepas Pak Let bagi briefing pagi tuh , kitorang pon bawak ler group memasing gi treasure hunt....
nasib baik treasure hunt, kalau jungle tracking mampos aku....penat siot....12 kM tuh.... tercabut la LUTUT aku.....

Dengan group nih aku cuba jadi friendly sket sbb jalan tak jauh so aku pon mulakan la ngyat awexs-awexs yg aku rasa sedap mata memandang (tuh jer yg ader dlm group aku), kelentong sket-sket masa dalam perjalanan tuh dan buat sampai deorang pening ngan penjelasan aku tentang keadaan sekeliling mereka dan yang paling best.... aku buat track baru kat dalam hutan gelam tuh.... biasa la kalau budak-budak ikut aku mesti kena jalan dalam satu barisan dan apalagi.... ni la peluang keemasan nak kenakan bebudak matrix yang pandai dan bijak nih....
skali-skala nak gak tengok deorang ikut jer aper yang aku buat walau pun sbenarnyer deorang tak perlu buat camtu.....

Masa sampai kat rumah tok sidang, Pak Let pon datang menjemput kami (Fesi ajer) pulang naik fighter.. fuhhh!! LEGA rasanyer....sampai jer kat kem, kitorang kena ready utk program Obstacle Run plak..... nasib baik cuaca mendung kalau tak maunyer TERBAKAR kulit aku kat Pilot Splash tuh....LEGA lagi....Toyak ditugaskan menjaga Pilot Splash ni ngan aku tapi nasib Toyak agak kurang baik sket... memula Toyak suruh aku buat demo, tapi aku cakap kat dear "takper arr Toyak, oleh sebab ko lagi tue dan aku menghormati warga tua jadi aku bagi chance ko buat dulu" Toyak pon setuju....FuH!! LEGA lagi....akhirnya dengan tak disangka-sangka, cempedak takleh nak jadi nangka,Pak Let pon mengarah kan aku untuk membawa peserta berlari dari tempat "Wall Climbing" ke hujung tasik....FUH!! LEGA!!!... jadi nyer aku tak basah ler ari tuh...
jangan marah yer ABANG TOYAK....

Masa bebudak tuh buat acara Pilot Splash, ader ler sorang budak pompuan nih... muka cun tapi penakut nak mampos... ader ker patut, air stakat paras pinggang pon dear bleh lemas???

Nak tau aper jadi ngan budak pompuan tuh?? Tunggu sambungan citer aku nih...
Mata pon da ngantokss... aku nak tido dulu...


Sambung balik kisah di KLD..

Nak dijadikan citer, nasib baik la abang toyak ader dekat ngan budak pompuan yang lemas tuh.... boleh la abang toyak tarik budak tuh ketepi, kalau tidak terpaksa la aku yang kat atas tebing tuh melompat kebawah dan membasahkan pakaian aku yang kering nih semata-mata nak menyelamatkan budak pompuan yang "kelemasan di air yang cetek".... FuH!! LeGa!!

Tugas utama aku telah diambil alih oleh abang toyak, makanyer tugas aku yang selanjutnyer adalah membawa bebudak nih semua berlari dari tebing Pilot Splash menuju ke hujung tasik.... Bermula dari panjat "Wall" kemudian berlari menuju ke susunan tayar yang tak tersusun (aku ler yg kena susun balik), pastuh berlari ke tepian tasik melalui denai yang memang dah sediakala ada (tah saper ntah yg buat denai tuh).....

Jenuh siot nak menunggu 10 group abis buat acara "obstacle run" nih.. nasib baik cuaca mendung ari tuh.. FuH!! LeGa!!

Lepas abis acara "obstacle run" nih bebudak tuh semua gi mandi dan bersiap utk makan dan solat Zohor.... kitorang (fesy) pon gi makan gak, tapi solat tuh tak confirm ler semua fesy buat sbb aku tengok ramai yang terbaring di"solat"kan.....(aku pon ader ker dalam barisan tuh??)

Tepat pukul 2, semua orang berkumpul di depan office utk mulakan acara rakit, start dengan acara mengikat rakit, yg maner semua fesy yg bertugas akan menurunkan semua ilmu yg ader di dada dalam acara "ikat-mengikat". Aku??
baisa ler... gi carik group yang ader awexs yg "TAK CUN"... sebab group nih senang sket nak handle... tak macam group yg ader ramai awexs "CUN"... banyak "SONGEH" deorang nih... ingat muka cun, aku nak bagi layanan istimewa ker???
aku tak pilih bulu tau, aku layan sumer peserta "sama rata, sama rasa"...

Kalau nak tahu, aku nih jenis fesy yang takkan menurunkan ilmu aku ngan mudah... kalau nak kena la tanyer...(takkan aku lak nak terhegeh-hegeh kan??)
So, ader ler sorang mamat tuh mintak aku ngajar deorang cara yang betol nak ikat buluh rakit tuh... aper lagi... aku dengan idung yg kembang-kempis pon ngajar ler deorang cara ikatan yang ader di KLD nih...

Biasanyer, korang sumer akan gunakan ikatan "Simpul Manok" kan?? tapi kitorang kat KLD nih, kami guna ikatan "Simpul N_N_K"....(sensored) dan ikatan nih lebih kuat dari aper pon jenis ikatan yang ader dalam dunia nih kecuali ikatan kasih...(sbb ikatan kasih nih bisa bikin orang jadi gila)....

Terserlah juga kehebatan aku yg selama nih terpendam dan terperam di dalam hati sanubari aku...semua peserta ternganga tengok aku ikat rakit tuh secara solo tanpa perlu guna banyak kudrat....(tulah dik!!! lain kali guna kepala hotak, bukan kepala LUTUT!!)

Abis jer deorang ikat rakit, aku pon bagi ler kata-kata semangat kat deorang sambil memuji diri aku sendiri..."Kalau camnih korang mesti dapat nombor satu nyer... tengok ler abang fesy maner yang ajar buat simpol N_N_K tuh??"... semua peserta tergelak sambil mengiyakan pernyataan aku tuh....(dalam ati saper yg tahu??)

Setelah memikul rakit mereka ke jeti, acara yg dinanti-nantikan tiba... aku, Lee, Ieha, dan Mdas adalah fesy yg akan menguruskan pelepasan dan pertukaran peserta sebab deorang nih kena buat 3 trip (ramai siot)

Kegarisan....Sedia....PHeeewwwwiiittttttt.........(peserta dilepaskan oleh "Tuan Tanah Kedaun") ader 10 rakit dan setiap rakit terkandung 6 orang peserta....(laki + pompuan + Auuwww)

Setelah (fesy) mengharungi kekalutan dan kekabutan utk menguruskan pertukaran peserta.... akhirnyer tibalah ke kemuncak acara iaitu persaingan sengit di akhir perlumbaan diantara......(ntah!! aku tak ingat group maner yg bersaing)dan pemenang kedua adalah group aku!!(kan abang dah kata mesti menang punyer!!!) pemenang pertama tak dapat aku kenal pasti sebab ramai sangat deorang nih...

Dalam pada deorang bersaing tuh, ader group yg dalam diam memiliki seorang peserta wanita yang berjaya membuka mata kami semua (fesy & Tuan Tanah Kedaung), nak tahu aper yng dia buat sampai kitorang sumer terharu dengan sifatnyer itu??? tunggu la sambungan citer aku nih ok???






posted by FeNDie @ 12:19 AM  
2 Comments:
  • At 6:22 PM, Blogger mr engineer said…

    la ingatkan ko dah ajar ikatan n_n_k tu dah leh menang..hahaha..dpt no 2 tu e tak menang la oi...kalo ko nak tau, group aku yg menang ari tu,group tun sri lanang..nak tau sape fasi..dah tentu lah abg lee yang ajar simpulan n_n_k tahap cipan hehehe..

     
  • At 2:39 PM, Blogger spyz said…

    "cam biasa gosok gigi, basuh muka, tukar baju dan truss gi sarapan dulu..."

    kalau ikut petua tokrimau, orang yg baca blog tak nak tau berapa kali kau gosok gigi.. tapi.. berapa hari kau TAK gosok gigi.. hahaha.. tapi, ini blog kau.. sukati kau lah kan..

     
Post a Comment
<< Home
 
 


Hidup Aku

    *FeNDie MiNHaT*
    MeLaKa, MaLaYSia
    eNGiNeeRiNG FieLD
    MaRRieD aND NoT aVaiLaBLe...
Coretan Hidupku
Sejarah Hidupku
Pelengkap Hidupku
Nadi Kehidupanku

SuaRa-SuaRa MeRDu!!

Ruang Menceria Hidupku
Terima Kasihku :
15n41n1
Geng Jurnal Powered by Blogger
 
Image hosted by TinyPic.com