Image hosted by TinyPic.com
Pandangan Hidup
 
Tuesday, September 27, 2005
BeNaRKaH?? (Makna ejaan nama anda)
N - anda suka bekerja, tapi selalu mahukan kerehatan

O - anda seorang yang berfikiran terbuka

R - anda seorang yang gemar social

E - anda sentiasa seorang yang exited (ghairah)

F - semua orang menyayangi anda

F - semua orang menyayangi anda

E - anda sentiasa seorang yang exited (ghairah)

N - anda suka bekerja, tapi selalu mahukan kerehatan

D - anda ada masalah dalam mempercayai orang lain

I - anda mudah senyum dan boleh membuat orang lain senyum

E - anda sentiasa seorang yang exited (ghairah).


(tak wajib betul harus salah, sekadar suka-suka dan mungkin panduan untuk mengenali diri sendiri dan juga orang lain. ikut pemerhatian saya selalunya! ada kena mengena dan betul. jika betul itu kebetulan, jika salah itu juga kebetulan. yang betul dan ia baik rangsang terus, yang salah dan ia tak baik gantikan dengan yang baik atau hapus terus.) - dr. hm tuah iskandar al-haj
posted by FeNDie @ 2:33 AM   1 comments
Friday, September 23, 2005
MaSaNYa TeLaH TiBa!!
Bersempena dengan genapnya umurku yang ke-24 tahun..
Aku rasa inilah masanya yang sesuai..
utk aku membuat..
satu pengumuman penting..
kepada kalian semua..
HaTi aku kini telah dimiliki oleh seseorang!!

Image hosted by TinyPic.com

HaRaP-HaRaP HuBuNGaN iNi BeRKeKaLaN.. aMiN..

P/s: TeRiMa KaSiH KaWaN-KaWaN aTaS uCaPaN SLaMaT HaRi LaHiR iTu..
posted by FeNDie @ 12:25 PM   3 comments
Wednesday, September 21, 2005
MeNGaLaH TaK BeReRTi KaLaH
Dua kejadian yang berlaku pada aku semalam amat MeNGuJi tahap keSaBaRaN aku sebagai manusia..

Kejadian Pertama..

aKu: Erni!! kelas Mr. Punesh ada tak pagi nih??(semasa berjalan keluar dari CuBiC)

eRNi: Ada la.. (sambil memandang aku)

Tiba-tiba ada satu suara yang tidak kami kenali MeNYaMPuK dari belakang..

MaMaT 1: Ada-ada

aKu: eerr..(sambil memandang kearah suara itu)

MaMaT 1: Kenapa pandang?? Apa hal??(nada MeNCaBaR ni!!)

Sambil tersenyum aku menggeleng..Dan aku terus tersenyum...

aKu: (dalam hati: La.. engkau tahu ker??)


Kejadian Kedua..

PaK GuaRD: Kamu punya kereta ada sticker kolej tak??

aKu: eerrr.. Takder la encik..

PaK GuaRD: Bila kamu nak buat??

aKu: Kena buat jugak ker encik?? Saya dah nak habis blajar dah ni.. Dah tahun 4!!

PaK GuaRD: Engkau ingat engkau tu saper?? DaToK ReKToR ada sticker.. DaToK ada sticker.. aNaK DaToK pun ada sticker... eNGKau tu aNaK SaPeR?? BaPaK eNGKau kerja apa??

aKu: eerr.. Bapak saya kerja biasa-biasa jer encik..

PaK GuaRD: Nanti pergi buat sticker!!

aKu: Baik encik..(Dalam ati aku rasa macam nak tumbuk jer muka PaK GuaRD nih!!)


Aku sememangnya menunggukan peLuaNG sebegini...
Dah lama aku tunggukan..Cukup Lama!!(Gaya seorang PReSiDeN)

Tapi.. Memandangkan aku pun dah nak GRaD.. So aku abaikan jer...
Pada aku.. MeNGaLaH BUKaN BeReRTi KaLaH!!
posted by FeNDie @ 10:53 PM   0 comments
Tuesday, September 20, 2005
MaSaNYa KiaN HaMPiR
Image hosted by TinyPic.com

Andai dapat ku tahan waktu yang berlalu ini agar aku dapat melengkapkan segalanya seperti apa yang dirancang..

Moga-moga aku kan terus tabah melaluinya..
Moga-moga masa akan selalu berpihak padaku..

Ada "KeRJa" yang perlu "DiSiaPKaN"
Ada "uRuSaN" yang perlu "DiDaHuLuKaN"
Ada "MiSi" yang perlu "DiSeMPuRNaKaN"
Ada "HaTi" yang perlu "DiuTaMaKaN"
Ada "BeRiTa" yang perlu "DiSaMPaiKaN"

Nantikannya..
posted by FeNDie @ 12:45 PM   0 comments


Hidup Aku

    *FeNDie MiNHaT*
    MeLaKa, MaLaYSia
    eNGiNeeRiNG FieLD
    MaRRieD aND NoT aVaiLaBLe...
Coretan Hidupku
Sejarah Hidupku
Pelengkap Hidupku
Nadi Kehidupanku

SuaRa-SuaRa MeRDu!!

Ruang Menceria Hidupku
Terima Kasihku :
15n41n1
Geng Jurnal Powered by Blogger
 
Image hosted by TinyPic.com